Sunday, December 9

Cerita 2011

Hello, i'm again the new blogger :)
        
Harini saya nak cerita pasal tahun lepas. Sorrylah, baru buat blog kan ? Tu yang share cerita tahun lepas. Haha. 

KPTMdihatiku 
Cute tak logo tu ? Haha, bolehlah kan . Tanggal 28/6/2011, saya mendaftarkan diri disitu Kolej Poly-Tech Mara, Bangi. Saya dapat course yang boleh dikirakan favorite course jugaklah iaitu Business Management. Since dua-2 abang saya amek course yang lebih kurang more to business , saya pun terikut-2 dengan dorang. Dari pagi sampai tengahari saya mendaftarkan diri. Fuhh , dgn panas , ramai orang. Alhamdulillah semua settle. Settle daftar dkt kolej, saya kene pergi hostel utk check-in.

Hostel tercinta
Not bad lah kan :) Okay. Settle check-in dkt pejabat. Baru perasan yang saya dpt bilik tingkat 4. What ? Tingkat 4 ?! Saya yg dtg awal utk daftar dpt tingkat 4. Yang lambat daftar dpt tingkat 1&2. Not fair right ? tapi nak buat mcm mana, dah management buat mcm tu. Accept jela.

Masa tengah tercunggap-cunggap naik angga sambil bwk barang yg banyak, ade announcement. "Perhatian kpd pelajar baru, anda diminta berkumpul pd pkl 5pm utk sesi orientasi. Terima kasih". Guess what ? Time settle angkat barang dah 2.30pm. Nak kemas bilik lg ?! Pkl 5 dah kene turun . What the ...... ! Okay fine. Malas nak argue, kita org baru. Just follow the instruction.

Around pkl 4pm, ibu dgn ayah dah nak balik. Mulalah sesi jejak kasih ! Wuaaa ! Ibu: Dik, study betul-2, jgn main-2. Jadi mcm abang-2 kau. Anything just let me know. Ibu sayang Kak Chik :') Ayah: Dik, ingat tau belajar rajin-2. Just give me a call when you need anything. InsyaAllah ayah dtg. Ohh tidakkk ! Sedihh . Sobb sobb

Selesai hantar ibu dgn ayah dkt kereta , mulalah hidup baruku di kolej :) Dah penat mendaki tangg hostel . Apalagi restlah, kjp lg dah nak kene turun. Bukan main banyak brg yg saya bwk. Can you imaging bpe kali kene naik turun tangga ?! Argghh, penat :(

Okaylah, cerita pasal orientasi next update baru saya cerita :)
                                                                                                                                      ainsyzn. XO

No comments:

Post a Comment