Wednesday, January 2

Orientasi & Bertemu si dia :D

Assalamualaikum :)

               Ni sambungan cerita 2011 . Cerita dah lapukkk. HEHE. Time sy orientasi sem 1(2011). 1st day orientasi ? Korang sendiri boleh imaging kan mcm mana orientasi tu. Penat yg teramat sangat. Tgk ayat pun dah tahu bertapa penatnya kan. HAHA. Okaylah, saya story sikit masa 1st day tu. Pkl 5 kitorang kene berkumpul dkt badminton court hostel utk bg kumpulan. Okaylah mcm tu. Time tu fasi-2 biasalah, nk tunjuk besar, senior. Its okay, layan je. HAHA. Dorg borak pasal disiplin, tatatertib pemakaian and so on. After that baru dorg segregate by group. 1st day orientasi saya dah buat kepala. HAHA. Sepatutnya saya dpt kump 3, tp saya pergi jump kump 4. Terror kan :) Nak tahu mcm mne & knpa saya buat mcm tu ? Okay ni tips dia. Hehe. Time nak masuk row kump masing-2, ade bdk dari kump 4 tnye org belakang saya nk tukar group tak ? Bdk tu tak nk, dia cakap dia takut. Saya pun ape lg, meng-offerkan dirilah. Sbb ape tau, sbb dlm group tu ade roommate saya Nadea. Haha, that's why la. So, kitorg pun switch la senyap-2 :)

             Bermulalah ice breaking group saya. Fasi group saya suruh kitorg kenalkan diri dgn gaya tersendiri . WHATT ?  Ya Allah, time tu tuhan je tahu bertapa segannya saya. FYI, saya mmg pemalu okay :) Disinilah sy berjumpa dgn kesayangan saya Muhammad Dzulhilmy B. Abd Rahman :D . Kitorg 1 group. 1st time nmpk dia saya cakap dlm hati "Alamakkk, ade bdk nerdlah dlm group aku ni." Belum ape-2 dah kutuk dia. haha. Lepas ice breaking semua, kitrg kene pergi masjid utk tunaikan solat maghrib. Every time, nk pergi solat, pergi kolej masa orientasi "Si Bdk Nerd" ni naik kereta. Dia tak join kitrg jln kaki. Pelik jgk, asal dia special sngt ni ? Dah lama-2 sikit saya beranikan diri tnya dia. "Hilmy, knp kau asyik naik kereta je pergi mana-2 ? Knp tak join kitrg jln kaki ?". Dia boleh senyum. Ohh tidakk, dia ade lesung pipit dua-2 belah pipi dia. *cair* haha. Then baru dia jwb "Aku baru lps operation lutut injured". Saya pun jwb okay jela. Dlm hati, YESS ! Sbb ape, mmg jodoh sngtlah, dia pun bdk sport sama mcm aku :) haha *gatal*. Seminggu berorientasi saya rapat dgn dia. Cuma dia lelaki yg saya rapat, kenal selama dkt orientasi. 

              Habis je orientasi, mlm tu kitrg dah set dah nk dinner sama-2 dgn bdk bilik dia + bdk bilik saya. Tp tak kesampaian, sbb bdk bilik saya siap lambat. Tibe-2 dpt text dari dia, dia ckp parents dia dah sampai utk jemput dia balik. Saya ckp its okaylah next time. Lps drpd tu kitorg start contact, text semualah. Until we fall in love each other :) Ayoyoyo, so shoouuiiitt kan. Hehe.


Iloveyou Boebei  :)

ainsyzn. xo

No comments:

Post a Comment